Friday, August 14, 2009

Merajukkah kita?

Nak diluah mati emak nak ditelan mati bapak. Pernah dengar peribahasa itu kan? Apa yg perlu dibuat kalau org yg kita sayang buat sesuatu kepada kita & she or he doesn't realise that she or he really2 hurt u from inside..?

Apa yg perlu dibuat? Discuss with her or him? Or just ignore it? Boleh tahan ke, dari hari ke hari luka itu akan dalam, bernanah dan tak boleh sembuh. peluang utk sembuh dah zero.

Semakin mengenali seseorang mungkin buatkan kita semakin sayang. Semakin kita rapat semakin kita nampak n jelas dek mata segala perbuatan, tutur katanya. Tapi boleh juga, semakin mengenali seseorang membuatkan kita semakin tak kenal siapakah org itu. Mungkin juga membuatkan kita semakin ingin menjauhi diri dari dia. Kadang-kadang, kesilapan sendiri tidak disedari, sehingga membuatkan kita berkelakuan dengan perangai atau tutur kata kita yg tidak elok.

Sometimes, kita perlu sedar akan kelakuan diri sendiri. Jangan cuba salahkan org atas apa yg terjadi. It's true. Suka mengungkit, cuka menyalahkan sesuatu, sentiasa mencari alasan-alasan utk elakkan dari diri sendiri sebagai fokus utk beban kesalahan. Cubalah terima kesalahan tersebut seadanya. Semua org tidak sesempurna seperti yg dirasakannnya..

Tepuk dada tanyalah diri sendiri..

No comments:

Post a Comment