Monday, March 17, 2014

Aiyooyooo!!!

Alahai.. itu yang mula2 terkeluar dari otak kepala aku ni. Berita yg diterima dari member depan, "Aida ko kena ajar aku module gradebook, academic advisement, and reseach tracking." Berlagaknya... ayat suruhan tu. Boss tak cakap apa2 pun. Kalau nak mintak tolong tolong laa dengan cara yg sepatutnya. Dari aku jenis yang suka share ilmu, rasa jugak malas nya aku nak ajar engkau ni.

Setan datang..Tahap amarah aku dah naik sket. Tadi dah naik sebab ntah apa2 soklan dok pertikai keje aku. Sedangkan dier tak relate langsung dgn apa yang aku buat.  SABAR Aida.. SABARRRRRR.. Uhhh. Buang karen betol aku bercerita pasal dier ni kan.. issssk. ok terus ke cerita sebenarnya.

Tup tup... Skype from boss.. "Aida, could u plz give training to si polan n sipolan tentang student recor, gradebook and academic advisement". nice kan bunyi nye. even ada ayat arahan. tapi ada reluk lentoknyer... kan kann....

Ullllllllllllllpppppssss... air liur pun tak ley telan. Aku ingat dah abis sesi aku men training kan org. Last 2 wks, train interns. Tu pun redah jer. Dengan sedikit preparation, sedikit ilmu share la apa yang patut. oooooooooooh no this time also kee... adoii. Cano hostel management yg aku tgh dok buat ni. banyak lagi nak kena fikirkan ni. Ya Allah tolong lah aku.




Wat should i do? can say "No boss, I'm not available". Sebelum ayat tu keluar. Ada plak boss tambah. "I know u bz with RMS, but can u make 1 day training for them?"  apa la budak depan ni dah report kat boss. adoi sakit hatinyaa... ya Allah ko tolonglah aku ya Allah jgn nanti ada kaki naik atas meja dak depan ni. Boss sambung lagik ... boss mintak  si polaan intern and also programmer lagik sorang tu join jugak.

Adoiiii. sedebub rasaa atas pala. Aku tau just that mana leh tak prepare kan. and ada mender yg aku tau. Ada jugak tak tau boleh cakap kurang tau.

Last sekali. Ok boss. aku try  la sebaik mungkin untuk menyampaikan apa2 ilmu yg aku tau kpd sipolan2 itu. BOss ckp this wed. Oh Noooo noooo nooo. Aku siap rayu kat boss.. tolong laa boss not this week. Keje aku tertangguh lagi laa lau mcm tu. taknakkkk!!. Aku promise ngan boss wed on next week. boss senyap jap. hihi.. Pls boss... last sekali.. OK.. wed next week.

Full stop ... thank u so muchh bossss!!!

Watever it is.. aku tetap tak terlepas. Isk bos ni. tau aku tak suker do presentation. Lagik mau aku ajar dema2 ni.. dgn ilmu sikit no kat dada ni. Ya Allah ampunkanlah dosa hambaMu ini. Ya Allah tenangkan la hati aku ini. Engkau tambahkanlah ilmu yg bermanfaat kpd aku, supaya aku boleh manfaatkan ilmu itu kepada yang lain. Semua ini dengan izinMu ya Allah.. amiiin.

Doakan aku yer. isk start counting days...

aiyoo yooooo...

Walau berkali2 aku baca... tak memabantu lagi utk ilangkan rasa isau kat hati ni..

"Worrying does not take away tomorrow troubles, it takes away today's peace"

"If you learn from your mistakes, you must be a freaking genius"








No comments:

Post a Comment