Wednesday, September 9, 2009

Pintas memintas

What to elaborate horr? :)

Case study...
Ada 2 orang kawan, ber sms.

si A: hi B, ko wat ape tu? Hari ni ada berita gembira tau.
si B: Teka? ada ape A. Tak nak laa teka2 ni. Kasik aku berdebar jer.
siA: Tak besst la ko neeh. Guess what!! Ko terpilih untuk join aku handle that project.
15minit berlalu- si A tgh excited nak tau respond his best friend tuu.. pesal si B ni diam je.tak suke yer.
siA: ko ada masalah pe2 ke? KO tak suka yer?
siB: .huuuh epi nyer, sori lambat reply. baru dpt kol dari mamat si C. Cakap aku nye barang yg dah lama aku cari dah dapat, nanti dier post gambar.Epinyerr..Tapi kena buat pilihan la plak.
--Terkedu jap si A, even berita tu epi, tapi hmmm :( dah ubah topic.. :(
Dlm nada yg lemau si A reply
siA: ok laa tu B. Ko tengok maner yg ok ngan ko. Terpulang kat ko. Ko yg lebey tau which one ko minat. rite?
siB: a'ah. Tapi lom dapat tengok lagi barang tu.dah lebey2 la plak. Epi..
siA: tunggu je laa. tak lari gunung dikejar B oit..
siB: ok thanks A..
Keadaan si A .. hmmmm langsung tak sentuh pasal mender yg aku nak sampai kan tadik.. sedey jer. baik takyah kasik tau.

So faham2kan lah, perasaan membe anda. tak salah kita nak xcited apa yg kita baru dengar. Tapi, jgn jadi pentingkan diri sendiri.
Mungkin sekali dua, maybe boleh diterima. Tapi kalau keadaan ni kerap terjadi, sendiri pk la. Setiap manusia ada perasaan masing2. Apa2 hal pandang kiri kanan, dah takder kete baru jalan .. lau tak padah beb.

No comments:

Post a Comment