Sunday, October 17, 2010

Atok masuk spital

Berita ni aku terima hari jumaat lepas.."Tok tak boleh bergerak, mungkin akan dibawa ke spital terus.Apa2 hal kakngah inform lain"...

Yup, duduk jauh [jauh ke kl ngan kuantan??], akan terima mesej2 dari kakngah aku jer la. Hati mula risau. Abah baru jer lepas, tu pun masih dlm treatment lagik, selang sehari kena pergi spital. Caner laa atok tu..

Mlm tu pas calling2. Atok dibawak ke spital guna ambulans, sebab tak ley langsung disentuh, sakit sgt katanya. Pesal camni? Actually atok tergelecoh [ni loghat belah2 pantai timur neeh] tgnnya, time nak duduk atas tilam tu. Pastu terus jatuh terduduk atas lantai. Tapi dlm sehari lebih camtu, takder aper yg jadik, boleh bergerak mcm biasa. 2 hari lepas tu, tok ngadu perit sangat, n memang time tu tak ley gerak langsung. Tu yg panggil ambulans, tolong angkat tok [utk pengetahuan, atok aku, memang bersaiz agak besar, jadik perlukan org utk tolong angkat].

Memang mak aku tak kasik aku n adik aku, aim balik lagik. Katanya masih boleh handle seseme tu. Hati memang ar tak keruan, dgn mak nak jaga abahnyer, nak jaga atok lagik. Sian kat mak... Sian gak kat tok, takder saper leh stay mlm dgn dia.Tepon mak sedara aku plak. Katanya, tok semacam takder aper2 yg patah atau penyakit2 lain. semuanya ok, selepas di xray hampir 2-3 kali. Doktor ckp, tok kekurangan oxygen dlm badan.Kurang oxygen? naper tok tak semput? n tak der jugak lelah... Mmmmm aku memang tak pandai part2 ni.. Yg aku tau, tok memang kena pakai yg mask oxygen tu, utk kasik tambah oxygen dlm badan. Hmmmmmmm.......... tak tau aku nak komen part ni, semacam tidak logik..

Setakat ari kelmarin, yg aku tau, doktor akan check from time to time, level oxygen dlm badan tok [how to check, aku pun tak tau..maybe ada tools yg macam kita nak check bp gaknyer]. & lepas ni, tok mungkin akan go for fisio treatment - utk tulang. Berapa lama lagik tok dlm spital, aku pun tak tau. Lau ikut plan this weekend, aku nak balik kg....Harap dpt ringankan beban org kat sana...Harap tok cepat sembuh, harap jugak abah pun cepat sembuh. Doa semuanya sihat, mak abah , tok, adik beradik , keluarga seme2 sihat..amiiiin

No comments:

Post a Comment