Sunday, October 31, 2010

Bila kanak2 ribena beraksi...

Hehehhe.. Sekian lama aku tak meng exercise kan diri, mlm smlm pi laa wat lawatan muhibbah ke swimming pool kat putrajaya, berdekatan dgn pullman.

Suami aku pun dah lama gantung beskal dier. Gara2 aku tak kasik dier cycle laa gaknyer. Bukan tak kasik, tapi mungkin tak sesuai utk waktu kerja dier yg start jam 3 balik pagi2 buto, around jam 2-3 pagi.. Hohohoh. Bila difikirkan agak bahaya time2 gitu, ini lah jadiknya. Beskal digantung tak bertali....
Trip kali ni, ajak sekali ngan adik ipar aku, si naim. Jadi kami bertiga lah.. Yeaahh!! Let's kecebo2!!.. Even tak laa dlm kategori pandai berenang, tapi aku rasa ni jer time yg aku dpt guna utk buat aktiviti yg bermanfaat & bagus utk kesihatan badan - aktiviti berhemah di ujung minggu.

Sesampai jer kat tepi jalan, dah nampak lampu pool terang benderang. Semacam tak ramai org pun. Yeeeyy!! Idok laa malu, n terasa terkacau sgt..[muehehehhe, dah laa pergi public nyer pool, ada jugak isu terkacau2 neeh.. eeeehhh...sodar diri beeeeeeb!]. Blink2 mata, senyum jer, sebab last trip sesampai2 jer, hohohoho, golap golita. Balik2 tido..Sleeping is da best, pengubat jiwa..hhohohooh

Kali ni, seme menerai baju bundle di pasaraya giant yg baru bukak kat equine tu. hohoohohoh... Nanti la lau ada kesempatan, haku upload gambar itu...Memula posing ditepi pool. hahhaha.. Macam artist la plak..:D .. Tak laaa. Artist2 kan selalunya cekci2 bila dah kat pool, dedah sana dedah sini..huhuh tak kuasa laaa mak nak layan nyahhhh oiiiii. Melayan karenah napsu ober2 ituuu huhuhuh. Mintak2 la dijauhkan dari mender2 cenggitu.
Taraaa..cantik tak?.. berbaloi baloiiii
Pool ni bukak pukul 8 - 10 mlm. Dgn bayaran dua hinggit seorang. Berbaloi la bagi sesaper yg jauh, yg datang beramai2. Size pool ni, katanya semacam size olimpik. Aku tak pernah la plak ukur, n amik kesah. Yg aku tau, kedalaman dia, memang dalam lagi compare dengan Bukit Jalil nyer pool [dah try okeeeyy.. ahakssss- action gilosssss!]. Yg pasti, best sebab dlm ayor pun terang benderang, tak mcm bukit jalil nyer pool, agak malap walaupun kat sana berbumbung. Dek sebab takdak bumbung, kamikaze ni, pi la time malam.

Kali ni, sejurus jer kaki dah sentuh ayor kolam.. huuhuh.. menggigil!!!.. Sejuknyerrrrrr.. Aper lagik, terjun tiruk, selam tiruk, berenang tiruk laaaa. Dah dok dlm pool, saper keesah. Lantak ko laa nak berenang tunggang terbalik pooong. Asalkan hang tak lemaih, tak bullllppp bullppp..bulppp... kenyang minum ayor. Sini memang ada life guard dier, jadi tak la risau mana. Aku pun dah ada life guard aku sendirik..heheehe.. saper lagik, suami aku laa.. Even kat sini strict, kena pakai baju renang, tapi aper jenis renang yg korang ada, korang leh laa present kan kat sini. No hal. Nobody cares. So layaaaaaaaaaannnn...

Kali ni, aku tak lama dok berendam.. Dek sebab kesejuuuukan terlampau-  mau aku nyer saraf semuanya terenjat sok pagi. Ada laks yg mc. Kuuununn nak ber exercise , alih2, mintak cuti.. hohoohohohooh..aper cerita niiii? Dah nak balik tu, suami aku dok menerai letak teponnyer dlm waterproof nyer bag. Hohohoh. Jgn nyesal yooo, kalau jadik aper2 kat tepon tuu. Yer la, barang yg dijual, kena ar test dulu -kalau taknak kena pelangkung ngan customer kan.. Say cheeeeeeeeeseee... BERJAYO, tanpa ada kerosakan, tanpa ada air masuk, walau setitik. LEGAAAAAAAAAAAAA....alhamdulillah, product leh dijual dgn jayo nyo..

Nak tengok produk dier cano... ni dier... taraaaaaaaa
Aku tak tau nama sebenar dier- tapi inilaaa BEG WATERPROOF- boleh isi segala jenis mak nenek gadget, dari product list GEREK GEER..hehehhe... sekiannn..
Pstttt...: Ingat lagik entri ni.. hehehe.. slow lane, chat lane, fast lane...

No comments:

Post a Comment