Tuesday, December 7, 2010

Nak jimat rm16, rm50 yang melayang

Teringat dedulu nyer alkisahhhh...

Warning to all!!!!! Alkisah Copy Credit Card

Kalau pergi bank, org bank mintak copy card credit, ckp tak bawak. WOOOKEEEEYYYYY!

huuuuhhh!!! dah kena kat aku. Memulanya pergi kat personal banker @ customer service tu, nak mintak bank statement jer. alih2 dier buat system barter dgn aku. No charge, tapi aku kena apply cred card ngan debit card dgn dier, mcm ala2 tolong jer laa utk dier dpt comission. dah la 2-3 hari ni, aku tak berapa boleh berpk secara waras sangat.dek sebab keadaan aku mcm tu, tak pk panjang, aku kasik laa (actually tak kasik pun takper). dier siap copy depan n blkg cred card aku tu. uwaaaaaaaa!!! pastu aku tingat kat cvv @ pin  tu.. aku ckp mcm mana u nak buat. Cvv no tu ada kat blkg kad.Dier ckp dier ada prosedur how to padam mender tu. Then aku tengok jer la. mcm org bodo. Nak tau dier padam ngan aper? Dier just scratch wat line ngan marker pen. So, citer abisy kat situ jer la. Sebab pastu aku nak gerak gi rhb laks, ada hal lain. fikiran aku nak cepat to settle keje aku utk ari tu.

Arini aku sajer jer main ngan marker pen aku tu. Wat line atas perkataan. alaaaaaaaaaamaaakkk!!! cissss!!! aku ingat ok jer laa tak nampak . nampak jelassss sangat!!.
maaakkk.Wat should i do maaa? Semalam tu nampak rupernyer. tak terlintas nak amik semula yg diwat oleh org bank tu semlam..  huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhuhuhu!!!!


terus amik no telefon cred card bank aku tu, n call them. Then citer2. Boleh laa aku tukar. tapi to issued new card, aku ev to pay. kecuali kad tu memang expired ke aper kan.. so kad tu memang auto cancel, n ev to pay rm50 to get new cards. huuuhhhh!!! ni laa kan. dari nak safe smtin dah rugi some amount yg berkali2 ganda bnyknyer.

Decision ni aku wat pun pas dok kira2.. org smlm yg buat tu org bank. laaagi pandai nak wat mender2 gini. dari aku dok tak tenang, aku tukar jer laaa... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! wa lugi lima ploh linggit wooooooooooooooooo!!

No comments:

Post a Comment