Sunday, May 16, 2010

Padang kecik...Padang Besar..

Last 2week balik penang. Yeehuuu!! Bertrip lagik aku ngan hubby ke bhgn utara mesia. waaah! Penaanggg cheq mai.. cheq maii...

Jalan2 jenguk mertua tuu. Kagum tak? heheehhe. Sayang mak ayah jenguk2 lah mereka. Duit, harta benda boleh dicari, tak leh di banding2kan dengan kasih sayang kita kat mereka. Tak gitu? Apa la yg aku merepek neh. [Tak merepek laa... kenyataan yg harus diterima oleh mereka2 yg masih bergelar seorang anak..Seorang anakkkah kamu? Tanyalah diri sendiri k. Tepuk kuat sakit, tepuk pelan tak terasa, tepuklah secara bersederhana.. ahakss]

Cerita balik penang. Hmm Yg pasti plan menakluki bukit jambul tak kesampaian. Taaaaaapiiii..... hahaha.. jeng jeng jeng... weeehuuu. Ada trip baeeek punyer. Melontar duit di Padang Bosarrr...!!!

Plan ke? Tak pun.. Balik penang sampai dah pagi camtu. around 3-4 am dah. Warga family hubby aku dah dibuai mimpi dah. Sian gak depa seme bangun, mama, ayah, ngan adik ipar aku, naim. Bangun, leh lagik borak2, makan2. Sblm subuh, seme dah masuk tido balik. Hari tu, sabtu, mama ada kelas kat sekolah. Aku tak sedar mana dah. Lepas subuh dah terbongkang balik semula. Upps malu lagiks.. sarapan telah tersedia atas meja. mekasih mama sayang. Uhhh....Bila laa aida nak berooperasi di dapur neh.

Hari sabtu tu, jengjalan kat Queensbay je. Sambar kasut VOIR satu,ngan 50%off. Hubby bayar. THnks hubby... Caaaaaaaaaayang kamu..

Esoknya ahad, jeng jeng jeng... PADANG BESAR>>> kami datang..
Sakan kami melancong sini sana. Hari panas jugak la. Apa dapat kat padang besar? Aku? Hubby? Hmmm.. besttt!! Dapat beli beg utk back packing. Cam beg org masuk utan tu, or mcm beg org2 yg selalu travelling naik turun bukit tuu. Kebetulan memang ada duit spare, so, dah dpt deal ngan baaekk punya rega, apa lagi, teruss sambar 2 biji, satu utk hubby satu utk aku. Best kan, barang yg dah lama nak beli, cuma belum dpt yg sesuai, tetiba2 tups tups dapat kat sini. What can I said.. Alhamdulillah..Allah permudahkan.

Akibat kedasatan mencari backpacking tu, kemelecetan kakiku dah thp leh seret kasut. Sempat lagik la aku mempow suami ku yg kusayang itu.. "Yang kaki melecet.. cari sliper leh tak? tak leh tahan dah kaki neh." hoohohoh.. Abis berstyle laa tu. Alih2 kat kaki tersarung gaks sliperr jepun ngan rega seploh hinggit. Mahal tak? seliper jepun yg dah didekorasikan cantik2 laaa...Cantik ke? hohoho

Dah abis membeli [sakan gaks mama ayah memborong.. hehehhehe]..kami bertolak balik.

Otw balik, singgah kat gua kelam. Mulanya aku tak perasan gua neh. Rupernyer pernah laa tengok dlm citer Jgn pandang blkg congkak. Hohoho.. Mama, ayah ckp ada taman sebelah dlm gua neh. Terus mulut tak insuran aku dok tanya, "Taman org tu ker?".. No jawapan, tapi senyuman jer dari mama n ayah aku.. Maner aku nak tau, kot taman tu, org2 kita yg buat kan. Den tak tau, tu tanya laa. Isk mulut..mulut..

Dlm gua sejukkk.. bessssssssssttt sebab rasa nyaman, cam aircond [angin original sama ke dgn aircond? entah laaa..kesian dak yg menulis ni, tak tau aper2 kot]

Dah abis berjalan dlm gua, terus shoot balik. Tapi singgah dulu kat pekan rabu, beli mknn sket n solat kat masjid mahathir sponsor.

Alor setar ni dulu, tempat hubby aku. Lahir kat sini, famili pun memang stay sini. Cause ayah, mama keje sini. So, banyakla kenangan mereka kat sini. Menurut citer mama, kat sini memang meriah kalau nak raya. Ramai org melayu kan. So, lau nak dibanding ngan penang, hehehe. Che ye nun alip laa mojoritinyer. Ni la org ckp, masuk kandang kambing, mengembek, masuk kandang rimau mengaum.

Pas dah settle solat, kami gerak balik penang. Penat sebenarnyer, dengan cuaca yg panas. Hohoho. Balik drebar dpt upah nasi kandar. Sblm dpt merasa, epi hubby. Aku dok blkg, huhu, dah kena virus MABUKKK. Pening campur alunan kete = uweeekkk. 4 kali gaks aku menghamburkan keluar apa yg ada dlm perut. Bersih tu. Esoknya.. got mc maa... cuti laaagikk.

Aper2 pun trip yg baeeek punyerr. Dpt xtra cuti punyerrrrr. hehe.. chow..

No comments:

Post a Comment