Thursday, June 17, 2010

Sudah bermula...

Jam dah injak ke pukul 2.30 lebey, dah pagi. Terjaga.. Hubby baru balik, penat balik bekerja. Sambil hubby mkn, perut aku pun terasa mintak diisi. terus aku buat secawan horlick campur bijirin tu. Sedaaap.. Mata aku dah start cerah.

Discuss ngan hubby pasal nak gi sana. Dlm pada hubby tgh plan2 tu, mcm aku dah nampak jer, banyak mender aku dilarang sama sekali utk buat. Ni seme utk keselamatan kandungan aku. Yup aku kena faham tu. Dlm pada dilarang2 tu, ada gak aku mencelah kat hubby, "tak ley ke?"..Hubby pun cam, hmmm.. hmmm.. Kami dedua still mcm tak pasti, whether boleh join or not those activities.

Paling teruk laa, aku rasa aku bnyk menunggu laa, hubby join, aku melangut laa kat tempat nunggu tu. Uh uh uh.. aku kena terima lah. Kena dah start berkorban demi famili aku.

Ter review balik pasal mamam ayah ada ckp, jgn pergi situ, jgn pergi sini.. Lagila fikiran aku ni dok menerawang lagik, sambil dengar aper yg hubby aku ckpkan..Jgn pergi masuk utan, yg hill tribe tu, jgn pergi. pedalaman sgt. naik tangga turun tangga. Jgn pergi kat wat2 temple, white temple tu pun jgn gi laa. Laos tu boleh pergi, kena banyak jaga laa.

Jam dah gedek gedek gedek pukul 4. Dah baring, tapi mata tetap berkelip2, takley tido. nak dekat pukul 5 tu, aku bangun lagik, rasa perut mendidih laks, lapo. Wat air susu pulak. org lain seme dah tido. Lena...

Pastu baring balik, cuba utk tido. Sedar2 pukul 6.50pagi. Bdn sgt2 penat nak bangun, tapi solat tetap kena solat. Lepas solat, aku tido balik, sedar2 dah pukul 9pagi. Uh penatnyer mcm ni.

So hari ni memang aku sampai lambat, 4minit lagi jam injak ke pukul 10, aku baru masuk opis. huhu



No comments:

Post a Comment