Monday, September 20, 2010

Blackout!!!

Semalam berjaya gaks aku & hubby berpuasa sama2, aku ngan poser gantinya, n hubby dah start engine utk chaiyoo! chaiyoo! puasa sunat syawal. Alhamdulillah, even aku sampai umah lebey kurang 6.30 lebey siiikiiitt, sempat la masak. Yeeahh! Lauk2 yg simple, n cepat, taraaaaaaa- Tomyam n telur dadar berinti. 7:12 (or 7:13) camtu, dah sampai masa utk berbuka. Hehhehe...tak lama lepas tu, hampir2 liciiinnn :) . Pueh hati den biler tengok lauk pauk licin.

Mlm tadi, hubby shift mlm, so lepas hubby gi keje, aku siapkan laah keje2 rumah yg patut aku settlekan.. Ponat, hmm campur bahang umah. Hangat gak malam tadik. Nampak semacam nak ujan, tapi ayor ujannya tak laa kunjung tiba.

Settle my job kat umah tu, dah masak sekali utk sahur. Uh..uhhh.. mata mcm dah kuyu, tapi tak baper ngantuk, kepenatan gaknyer. So layan tv dulu. Alooss, tiap kali senin, kompem citer tv tak besttt. Layankan jap, sambil mkn kacang pedas tok belah suami aku kirimkan thru mertua aku.. Bestt! Layankan shortbread pun besst. "sib best kuih raya ni, mahalnyer leh tahan laa"

"Ting tong..." Tepat dah jam pukul 12tgh mlm. Kena pujuk mata tido neh. Mlm ni bertemankan mp3 ayat2 quran, terasa semacam jer, lepas jiran aku dok pasang patung kat sebelah umah dier. Sambil baca matsurat, mata dah makin kuyu. Bacaan tak dapat la nak perabihkan. tup tupp.... zzzzzzzzzZZZZZZZZZZ...tido tidoo.

Banyak kali terjaga gaks mlm tu, dengan mcm2 mimpi. Ngeri laks bila mimpi terbabas kat higway karak, lepas terowong heading to KL tu. Huuuh! Nau'zubillahiminzalik. "Ngaper hubby tak lik lagik erk?".. Hmmm tengok jam dah cecah pukul 2.10pagi. make a kol jap..truut truuutt.truut truuutt..(dah macam tepon atur dah bunyiknyer)."Salam.. abg tak balik ke, bz erk?" "Balik, dah otw" "Okeeeh". So teruslaa aku bangun, perangatkan lauk, perangatkan nasi. Tgh sedap menyental shortbread tu, FFuuuuuuuuuuuuuuuh! Ada org tiup lampu florecent lampu umah, sampai padam!! aiiiseeehhh, BLACKOUT! GELAP GUULITAA. Guna jer la enphone nyer screen yg cerah tu sebagai penunjuk jalan. Lemas nyer.

Rupa2nya bukan kawasan taman aku tu jer yg blackout. Sepanjang jalan dari laluan hubby balik memang bergelap. Isk isk isk. Hubby aku balik, pow lilin adik ipar aku (adik ipar aku guna lilin tu, utk dier garaskan pada tepi2 border jalan, tuk main skateboard).

Mknn dah ready atas meja.Jadi apa lagik, tibalah masa utk bersantap. Romantic laa pulaak, bersantap dgn lampu lilin nya, dgn bahang umah yg panas. Hohoho..Lepas hubby dah gi keje semula tu, aku tak ley nak tido, uhhh, gelap. Alhamdulillah, ada sample lampu picit yg hubby jual kat gerekgear.com utk aku gunakan. Dah lama tak blackout mcm ni, seme aku nyer lampu suluh, dah tak tau ke mana.
Lampu penyelamat : hubby tinggalkan utk aku

Lebey kurang jam 3++ pagi lebey tu ,  ada letrik semula daaaah. Huuuh, terang donia..Alhamdulillah leh sambung tido lik .

4 comments:

  1. emmm so sweetlah kan candle dinner dgn lilin wlupun sbornye blackout......=)

    ReplyDelete
  2. Uruchimaru: hahah.. begitulah alkisahnyer :)

    ReplyDelete
  3. Rezdrake: cer try test baru promote... :D

    ReplyDelete