Tuesday, September 28, 2010

Moga abah sihat

Dokan utk abah aku. Moga appointment + checkup arini lancar. Harap semua urusan dipermudahkan...amiiinnn...

Psstttt: Rasa sesangat nak balik laa ni jugak.....weekend ni nak lik kg leh tak rasanya?

Update! Update!!..

Tepon mak tanya camaner laa abah, dah jumpa doktor ke belum?
Mak ckp, dah, sekang tgh jumpa 2nd doctor,@ doctor pakar. Dah stgh jam jugak masuk jumpa pakar.
Pastu talian tepon cam pututs2 sebab aku dok kat basement parking kete. Naik tu jer, terus call balik mak aku,ayah aku baru amik darah. Nak check dulu darah. Hmm tunggu sejam setgh baru tau result. Wooo... Lau private lagi cepat tak? Doakan abah ok..

Psstttt: Dlm dok risau2 ni, banyakknyer aku sental rini.. .Bila dah abis makan, baru aku perasan.. dah kosong rupanya. Apa laa mak abah aku makan erk Dah laa berdua jer tuu.. Uhhh kena pujuk hubby nak balik this weekend

Update lagik..
Hari ni 30/9/2010, abah dah mau ke KMC. Jadi penemannya, mak, n abg ngah. Alhamdulillah abah makan dek pujuk. Adik aku dapat lembutkan hati abah utk ke sana.

Hari ni jugak sehari suntuk dok kat KMC. n dah buat semua. Hanya tunggu masa utk dioperate. Hari rabu depan, 6/10/2010 tarikh dipilih utk dioperate. Details pasal apa yg berlaku hari ni, masih belum diketahui. Mlm sat ni, telefon mak, or abah. Kakngah alwiz jadik msgr kepada aku n aim. Doakan yg terbaik utk abah. n moga abah betul2 cepat sembuh.

Pssttt.. Terasa mau amik cuti panjang....bolehkaaahhh?

1/10/2010: Status terkini...
 Setelah berdiskusi sket2 ngan hubby, kata putus dah diamik. Aku apply cuti utk 3 hari next week. Kalau ikutkan, abah tak kasik aku balik. Ohoooo.. panaslaa buntut aku lau aku dok tunggu tang sini jer. Sure nak tepon jer kejenyer, lau tak dok depan mata. KL -> KTN tak jauh maner. Alhamdulillah, hubby faham part neh. InsyaAllah kami bertolak ari selasa malam tu, sehabis shift suamiku itu. Kalau ada aper2, sesudah subuh kami gerak dari KL. Harap semuanya lancar.

Hari operate kompem on wednesday. Warded pagi, kul 8am. Kena puasa, then operation akan berjalan dlm jam 3ptg. Supposedly masa tu, aku dah sampai kat spital. Doktor jangkakan, lebih kurang 4 jam pembedahan akan berjalan. Yg aku tau, kakngah n abg ngah akan bercuti. Takper laah, aku as anak kan. Caner2 pun ketepikan dulu seme keje. Mak ayah lagi penting. Kos perubatan, yup private kan. ribu ribuan laah. Ape2 pun duit leh dicari. InsyaAllah mencukupi. Aku doakan semunya berjalan dengan lancar..dengan izin Allah.. amiin.

5/10/2010: Esok perjalanan aku balik ke kg. Naik bus jam 8pg. Balik sorang dulu, since aku rasa, penat kalau mintak hubby balik sekali, sebab esoknya hubby masih bekerja. Cuti aku dah diluluskan oleh my boss. Thnks boss. Actually cuti aku dah zero, tapi takper lah. Lau bos nak potong gaji aku, takper jer. Oden faham. Serasa2 aku, boss tak wat camtu laa. Tu practise yg dibuat oleh this company laa. Aku harap, aku dpt ringankan beban mak aku utk jaga abah. Hopefully can make it.

Doakan perjalanan aku pergi & balik selamat. Aku mohon juga, doakanlah kepanjangan kesihatan mak n abah aku. & semoga segala urusan perubatan & pembedahan abah aku berjalan dgn lancar. InsyaAllah....amiiiin..

No comments:

Post a Comment