Tuesday, September 28, 2010

Kaput laaaa plak

Uhh..Kat opis problem ngna notebook, kat rumah problem ngan kete.. Seme $ $ $ $ $$ $$$$$...isk isk.

Kete aku , tayar dier bengkak. Ada jangkitan kuman laa part dlm tayar tuu. Hohohoho. Lau panas ada kot bengkak tu makin nampak. Lau kat beserah ni, nak kuatkan lagik statement bengkak tu, kita tambah lagik kata penguat - Bengkak COBOng!. Pelik plak biler aku dok ulang-ulang ayat neh. So rini ke opis, drive kete hubby aku lor. Ada laa sekali mati engine kat traffic lite, hakhakhak.. Udah lama oden tak bawak manual. Tapi best gak sebenarnyer manual ni. Selain aku rasa pick up lebey, part brek takyah dok tekan sesangat, seme handle by clutch + gear. So, arini perjalanan ke opis, lancar sahaja, even jem nyer semakin ditahap mendukacitakan...Well what to do, ayam patuk itik sudu. Kalau dah namanya dok kat kl, part jem jem besi tuuu, alah tegal alah biasa laa.

Kat opis, notebook yg aku guna. Mcm biasa, masuk opis, tarik laci, kuarkan notebook, switch on kan peseme.. tunggguuuu... "Lambatnyer rini nak on, pekehaainyer neh?".. alih2 aku rasa cam nampak smtin samar2 jer kat screen tu. "Huhuhuhuh.. lcd gue, udah kaput maaaa... " Aku rasa lau sesaper rabun, memang langsung tak nampak dahh tuuu. Cano nak buek keje neh. A;ah... tooiiyoooiii!!! sambung ke monitor lain laah. Teleng ar pala aku, dah la tgh dok sakit blkg laa ni. 2-3 kali gaks aku properly shutdown, switch on balik, result sama daaa... Dah dapat lcd monitor, tu, dah setup kat tempat aku, dah on kan peseme, tup tup, nampak laa plak kat screen monotr ntbook aku tu, tapi awatnyer dok gegar semacam jer, dok mcm lip lap lip lap .. Kalau aku tiup kompem ar padam.. hohohooho.. Makin semak laa meja opis aku....

No comments:

Post a Comment