Sunday, April 11, 2010

Menjenguk tok di penang

Last weekend, aku, hubby n adik ipar aku wat trip balik penang. Tghari gaks kami gerak, sebab hubby aku take 5 sat, pas lik keje tu..[heheh take 5, almaklumlah org tak tido, kita layan kan ajer], yer dok?

Sepanjang jalan, cam tak rasa cam balik penang pun. Ntah.. rasa cam nak gi jalan2 biasa jer. Tujuan kami balik kali ni, nak jenguk tok hubby kat penang. Baru sehari sblm tu, wat operation mata. Mata kanan, buang katarak, n taruk new lense.

So far alhamdulillah. Kami sampai dah ptg sgt dah. Tea time laah. Kiranya kali ni, trip yg tak dirancang sgt la, balik tanpa beritahu kat mama ngan ayah kami nak balik. Cuma yg tau pun , maklong hubby, setelah dibocorkan sendiri oleh adik ipar aku [cettt tak sesuwaaaaii gituu]. So, mama actually dah dpt agak, hasil dari body langguage maklong, tapi sebab dier dah ckp sendiri ngan anak sulung dier [hubby den lorrr], "korang tak balik kan?", hubby jawab, "tak lik".. teng teng teng...so percaya tak percaya, memang percaya laa kami tak balik hehehehe.. ceria mama, ceria org dlm umah, makin ramai ahli keluarga balik.

Pas aktiviti menyalam2 tu, kitaorg terus melantak kat situ [huuhhu bughook toll]. Tengok mata tok masih merah. Kesan dari operation yg diwat ari sblm tu. Tok kena pakai spek mata itam.. fuuuuhhh!!! Superbbb!! Terbayang lau tok ni jenis cam mak mak datin, sureee suuuperrrrrrrbb!!! wa cakap sama luu. Cucu yg bertuah tu, dah panggil tok depa "lady gaga" [tok cenyum jerr, layankan perangai bertuah cucu2 yg memang agak sengal]

Nurse tok mlm sblm tu, maklong. nurse becaome to PA pas2 tu, acu arr. So aku nyer task takder pe laa. memeriahkan suasana jer la. Cerita2 dari sepital terus keluar. Hohohoho.. lau aku dok kat tempat tu, seram sejuk gak laaa, dah laa dok kat sepital.

Ari ahad tu, plan nak naik bukit jambul, tak terlaksana. Ada dak overdose berjaga, jadik perlu qadha' tido lagi pagi tu sampai tghari. aku pun melajakkan tido gaks pagi tu. huhuhuhuh.. Teruk sungguh. Bangun2 jer, mandi n aku turun. Wuuuuuuupsss seme dah ready!! ngan bekpes nyer, ngan lunch nyer. Huhuhuhu.. MAAAALUUUUU!!! Tak pandai cari time org umah tu lagik. Lau bgn awal, awal sgt, lau bgn cam aku bgn ritu, cam lewat sgt la plak.

Lepas zuhur tu aktiviti berjalan aku bermula ngan hubby, misi melawat rumah sewa hubby. Cantik tapi ada part kedai cina tu mencacatkan sket pemandangan. Tarikan pool yg cam lain dari yg lain. Aku tak masuk umah tu laa, umah bujang, sure malu beb alu aku masuk. Hubby jer laa pi jenguk dlm sat.
Lepas tu, pi bazar.. Yeeahh mencari baju lagik. Apehal laa, asyik2 baju jalan aku tak cukup. Baju dok umah terlebey2 plak. Sebab aku budget tak gi mana kot. Rasa cam misi balik kali ni, tumpuan nyer pada tok. So, takder niat tu rasa nak melencong [hehhehe, at last melencong gaks, sebab tengok keadaaan tok ok2 sahaja]..

Aku balik semula KL mlm tadik. samapi around 2.30am.. Ngantukkkkkkk lorr kat opissss...

No comments:

Post a Comment