Tuesday, April 13, 2010

Sorok muka dlm lubang cacing pun, cacing taknak tengok..Malunyeeerr

Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
Maluuuuunyerrrrrrrrrrrrrrrrrr. Task yg boss kasik, aku tak dpt siapkan on time. Part ni aku cukup2 malu.
Uhhh!! taknak masuk meeting rasanya.

Tadi dlm meeting tak tau aku nak ckp aper.

Sedikit selingan, jeng jeng jeeeengg....
Boss: ok last  part, mepscash? Aida?
Me: Coding dah siap. Cumaaaaaaaaaa sangkut lagik part debit purse.
Boss: ???
Me: Sangkut part signature. Maybe signature tak kenal [aiyooo yooo! aku cam dah tak senang duk dah nehh]
Sifu: Error 9302..signature salah.
Boss: Wat dlm VB?
Me: Dah buat. Dah compare. Semua sama. Jadi tak dpt detect mana error sebenar dia.
suasana senyap jap... dunno nak ckp aper daah..
Sifu: Sebenarnya ada pertukaran sket yg aida buat dlm codig tu. Tapi tu utk kasik semua nya guna satu cara. Coding asal guna 2 cara, cam bercampur2 sket. So nak standard kan, aida choose guna string. Pendekkan lagik coding.
Sifu2: Kot2 dah guna string ada null tgh2..
Me: Dah check satu2 command set, semua takder null. Seme sama bila compare ngan VB.
Boss: [tak ckp dah ni continue lagi laa nii] 24hb k.. Boleh siap dah kan..?
Me: [senyap jaaap, sambil telan ayer liu'q.. sambil pala pikio. "Tang maner lagik aku tak sentuh neeh?? omaaaaaaaaak toolongggg!!!] insyaAllah...[menyebutnya ngah tak confidentttnyerrrr laaa]

Susahnyer nak debug dlm SAM.. huhhuhuuh..Takley tengok cam fizikal error. Pas tu guna random lagik. Aiyoooo!! Tiap kali system running kompem bertukar. So?
Elp!!.. Elp!!!...

Malu woooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!

No comments:

Post a Comment