Thursday, August 5, 2010

Bukan susaaah pun..

Mana yg biasa korang guna, "bukan susaah puuuun" OR "senang jer". Tup tup terasa nak tanya jer part tu. Satu guna mcm negatif nyer ayat - BUKAN. Satu lagi cam yoo ooo jer.. ahaaaaaaaaksss.

K lah, sebenarnya aku nak ckp pasal ni.. guna masa tuk bersenam. Sebenarnya, hari2 pun kita leh bersenam kan. Bersenam pagi2 bagus utk tubuh badan kita utk mulakan hari dgn lebih ceria. 2 hari ni sajer jer aku train mata taknak kasik tido dah lepas subuh. Since my hubby pun keje awai pagi, jam 5 dah kena bangun, so aku amik peluang ni utk chaiyoo!! chaiyoo!! utk tak tido pas subuh. Kata org, rezeki masuk tu luas jer utk kita, lau kita betul2 manfaatkan permulaan hari kita- yup semestinya itu ialah waktu PAAAAAAAAAGIII.

So, pas aku to tey to tey kat dapur wat bekpes. & pastu my hubby gi keje. Aku solat subuh. Lepas tu, start la keje2 kemas rumah aku. Hmm rasa lebey teratur rumah kalau aku selalu praktiskan macam ni selalu. Rasa masa tu tak terkejar [even aku toootaaap pi keje seawal jam SEMBILAAAAN :D]. Aku leh basuh at least semesin kain, leh jemur baju, leh vacum2 rumah, leh bersih2kan dapur, yg pasti aku leh buat sarapan utk family aku - hubby ngna adik ipar aku. Setakat ni aku tak readykan laa utk masak tghari or dinner [Sebab time aku liik keje, memang aku shoot terus masuk dapur, readykan utk dinner plak].

Dah abis2 keje dlm rumah, hehe, inilah masanya.. Yeeahhh! This is the time. Lama gak aku tinggalkan keje2 berkebun neh. Lama tak bercakap2 ngan pokok. Lama aku tak siram2 pokok sambil baca2 ayat qursi + surah pendek sekeliling depan rumah. Moga2 dapat kuatkan lagi 'pagar' rumah aku tu kan.

Camana laa aku nak pulihkan semagat pokok lada umah aku tu. Dah alihkan dah kat tepi dinding pagar umah. Rasa situ port teduh sket. Semacam kena penyakit. Aku ingat ari esok, aku nak gi kat sg buloh tempat pokok bebanyk tu, nak cari baja sekali. Aku bawak laa mak ayah aku [yeeeyy!! depa insyaAllah sampai mlm ni- transit before flyyyy to langkawi]. Hubby..? Hmmm nanti kena adjust ngan hubby. Sebab hubby keje sok pagi. Lau pegi sana, samada pagi2 atau ptg2 sket la. Cuaca begitu tak mengizinkan, agak panas n agak terik lau keluar time2 tghari neh.Lau gi ptg, leh gi jalan tar jap kan, cari lempuk.. hehehhe Yoo oo jer aku. Lau mak aku jer, of course la aku leh bawak sana sini, ni sebab ngan ayah aku, ev to think 100 timess maaa....

Pas nyiram, tibalah masa utk men 'trim' rumput. Alat aper aku guna. Gunting ikea kat dapur tuu, n sarung tangan getah hubby. Macih hubby. Dah laa kita tak mintak izin awak nak pakai pun. Kita amik jer terus. Harap hubbby bie idok laa terghaserr atii. Peaaaaaaaceee!!!  [nanti den try laa upload kan gambar mini garden oden ngna hubby ituu  :) ]

Dalam pada keje2 tu dibuat, terpandang lak aku kat uncle depan nu. Rajiinnnnyerr. Aku nampak dier ngan pakaian sport nyer, mcm baru abis jogging, ngan auntie. Best.. best. Nanti aku tua pun, nak mcm tu gak laa ngan hubby. Tapi ni uncle n auntie bandar, memang camtu kan. Lau kat kg? Hmmmm ok jer, cucuk tanam sama2.. hehehe.. [eden neeeh dah tuooo, dah 30.. 10 thn lagi dah 40.. huuhuhuh.. cepatnya masa berlalu. Tapi aku tetap mcm gini... Huuuh!! Need to do smting...]

Dah penat tu, yeaah masa utk bekerja dii opissss :D. Mulakan hari anda dengan senyuman.. Yeaah leret kan lagi.. e'k a'h e'k a'h....daaaaa abis daa rapuan ari ini...adiosss...

Psssstttt: Senang jer kan nak sihat, mau ngan tidak jerrrr :) . Ul lala....[di pepagi ari neh, layankan jer laa ke 'sengal' an oden. Hasil kretip kepalo oden yg tengah serabai]

No comments:

Post a Comment