Tuesday, August 31, 2010

Cuti? Wooopsss!

Dah lama aku rasa nak bertanya pada HR aka bhgn finance aku tu. Tut tut.. ringan jer buntut aku nak bangun, ringan jer tapak kaki menuju ke meja dia.

aku: "Meng, tanya sket utk company ni MC dier kasik berapa?"

Meng: "Dlm 2 thn , 14 days. 3-4thn, 16days. 5thn ke atas dlm 20-22days. Range dier mcm tu laa. Nak tepat, saya kena check labor law balik."

aku: "ooo... Dah tu mc saya dah lebih sangat2 la thn ni. [dlm hati: huuu.. banyak laa gaji aku kena deduct camni"

Meng: "Yup. Dah cecah 22 hari. Tapi tu termasuk hospitalized hari tu.Setakat ni pun bos ada tanya. Tapi tak ada apa2 arahan yg diterima"

aku: "Kena potong gaji laa erk. Kalau dah banyak mcm tu? Kalau potong gaji la, management, hmm you akan kasi tau kan? ..[dalam hati.. huuh pasrahhhh]

Meng : "A'ah. Sepatutnya ikut law dier mcm tu. Tapi takder arahan lagi. Apa2 hal nanti I akan let you know laah"

aku: "ok. Hmmm pasal cuti. [huuuhh berdebosss aku, dup dap dup dap.. berapa laa minus hari  yg tinggal utk cuti aku tuu]. Cuti saya ada baki lagi ker?"

Meng: [sambil senyum]... ada lagi 5 hari..

aku: [muker heraaannnnnnnn sesangat, sambil nak bercahaya-cahaya..kalau betoi! weehuu]

Meng : eh eh.. silap tengok.. sori. tinggal setengah hari.

aku: [aiyoooo yooo!!!!] ok laa meng. thanks yer.  

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...SADISSSS NYERRRR


No comments:

Post a Comment