Monday, November 1, 2010

Dah jumper Fossilllllll..Lalalalalala

Udah jumperrr!! Gumbira rasa hati, bila dah jumpa fossill. Ulalal lalala lalalala lallaalaa..

Jeng jeng jeng.. fosil menatang gappo? Ini lah ruper fossil tuu..

ooooh my fossil- reta donia
Hahhaha.. Itulah my jam tangan. Yeaaahhh! setelah berhari2 aku mencari. Ekau muncul juo. Alhamdulillah...

Cinonoet nyer citer? Pehal sayang sangat, reta donia jer neeh [reta akhirat camaner- cukup dah???] ?

Yer laaa.Ni adiah kawen neeh. Dah laa jam yg paling mahal yg pernah aku pakai [even takdak saper pun yg tau, takper penghargaan utk diri sendiri joooo. Itu yg terbaik. Nunjuk2 tak elok dek nonn oittt]..

Harap2 jam ni dpt bertahan lama cam jam aku yg satu lagi tu [dah tak bergerak setelah lebih dari 3 thn berkhidmat- yg tu batteri dia dah yillek]

Tup tup sebut pasal fosil.. Teringat plak aku cerita antara suami aku dgn abah aku.. teng teng teng...
Cerita ni dah lama sebenarnya. Tapi tak kering gusi laa biler aku dengar suami aku dok cerita. Lebih2 lagik, biler dengar telo@slang beserah nyer masih belum menepati slang belah pantai timur.

Hari tu, suami aku tolong abah aku perbaiki pasak (papan yg tahan bawah rumah- utk rumah kg yg dulu2 ada laa) rumah sewa atok aku. Lepas abah aku dah ajar sket sebanyak camaner nak buat, abah aku terus naik atas rumah sewa tu utk settlekan urusan atas rumah tu pulak. Suami aku masih dok di bawah, utk masukkan kayu sebagai pasak (penahan) lantai rumah tu. Dok berkira2 menahan tu, taraaaaaa... mata suami aku nampak smtin..

Hubby: Abahhh.. fosiill niiihh..
Abah: Korok mu.. tulang ikan tuuuu.. fosil ape kebenda nyaaa..
Hubby: ???? hohohohoh.. ingat foosil tadik..

Kalau org utara berckp word of "KOROK" tu mesti pelik ar bunyiknyer.. huhuhuhu.. Cth: Korok kering. Bunyi cam kasar laaa. Tapi mender ni leh guna kpd yg betul2 rapat as guarauan, atau memang betul2 time nak marah. Hahahahah.. Camaner nak beza, camana nak guna... Tak reti gak aku nak explain, how to. Memang kita dpt bezakanlah samada org tu nak marah, atau sekadar gurauan jer.. 


No comments:

Post a Comment