Monday, November 22, 2010

Our first anniversary...

Tanggal 21 Nov 2010, genap setahun aku dan suami melayari alam rumah tangga dengan bahagia. Aku doa, moga kami kekal bahagia hingga akhir hayat kami, selamat dunia n akhirat, insyaAllah... Ayg luv u soooooo muchhhh syg....

Naili's Restaurant- tampat kami dinner berdua2 an aka celebrate anniversary kami... Ini lah masanya kami spent masa berdua sahaja, since adik ipar aku dah pulang ke penang- habiskan cuti semesternya. Tempat ni memang dipilih oleh hubby- mulanya nak mensuprisekan aku kat mana tempatnya. Dan dan tu, aku dok asyik bertanya, bocorlah rahsia. Even dah bocor rahsia, tak dpt aku bayangkan tempat nya, cantiiiik... Bak kata org, diluar bayangannya rumah flat, tapi di dalamnya kondo. hohohohoho. Rasa dok kat alam spongebob plak. Dgn lighting nya. Dengan suasana semacam di pantai / or mcm dok dlm laut [Ober la plop imigination aku neh]..

Lepas maghrib, kami gerak pi baker's cottage beli cake ulangtahun utk kami. Yeaaah!! celebrate sendiri lorrr. Totap mantaaaaaap! Dek sebab cekelat jugak pilihan hati, maka cake cekelat jugaklah yg menjadi pilihannya. Yg penting sodappp! Kami sampai around pukul 9mlm (lau tak silap aku).. Suasana kat tepi, hmmm masih ada org jual lemang tuuu. Berasaaap. Nampak dari luar, semacam deretan kedai2 mkn kat bangi tu laaa. Setapak kaki dah jejak kat dalam.. oooohhh! cantiknyer deco dlm. Tak pi cop meja pun, pergi terus ke belakang, terpesona sat ngan deco simple, tapi meriah dgn hmm aku rasa tema kedai ni memang laut laaaaa. Ada tingkat atas, ada yg leh layan tv, ada yg leh dok dlm boat, ada yg leh dok mcm tempat karok tu, ada jugak families yg amik kesempatan wat style buffet kat satu corner tu. belah blkg mcm ala2 bali. Aku n suami pilih meja tgh2, agak berhadapan dgn dj [aku tak pasan mula2 tu]. Woohooo ada DJ tuuuu. Tempat2 kat situ, tak der laaa org nak buat mender tak senonoh. Masih terjaga. Hubby aku ckp owner restaurant tu, Islam. So no worry la , n kompem halalan toiiyiba..

Okeh.. So port kami baek punyer... Meja besar (leh muat dlm 4-5 org) . Tapi staff situ ckp leh dok situ, even berdua, so.. apo lai.. dok jer laaaaa. Belah blkg aku org dok layan bola, skrin tv bosar punyer- tapi tak kacau kami pooong. Sebelah depan aku, cashier [tapi tak nampak mcm tempat cashier laaa- dek sebab keunikan deco2 kat situ].  Tepi belah tenggara sket, ada kolam aquarium, besar gilos ikan talapia. Hoohohohoh.. dua tapak tgn aku tak sama lagi saiz ikan tu, besar lagik beb. Belah kanan aku tempat dj, cute plak aku tengok patung MJ dok nari2 [sian MJ, dah takdok tapi ada lagik yg buat patung dier]... Dok situ, layan lagu maher zain, lagu cino ado, lagu antarabangsa yg lain ado, india pun ado..melayu lagi2 ado laaa...

Hubby dok menyetup kamera, get ready utk tangkap gambar. Dan2 tu, DJ tu datang, tanya bersday ke? Hubby ckp, first anniversary, then dier datang bawak kertas, suh tulis aper2 kat situ. Bukak jer kek, nak potong, dj tu pun kasik wish epi 1st anniversary, nak tau kasik lagu aper..? Hohohoho.. CT .. hohohoho.. Dedua punyer muker, lor siti ker.. takpolaaa... ada lirik dier yg cinta atas kertas..camtu laa, aku tak ingat tajuk dier. Layan kan ajo...

Order sampai agak cepat, even ramai customer kat situ. Or mungkin kitaorg yg rasa cepat, sebab amik masa sket dok sakan amik gambo. Air dier special sket la. Mknn ok laaa, sedap.Tapi ada yg satu air pelangi tu, tooo sweat. Memang tak abisssss. Dah abis makan, tangkap gambo lagik, layan cake.

Mmmm.. so dah abis makan, dah abis say cheeeeeeese, masa utk pulang. So layankan picture nanti k...adios

Psssttttt:
Sedikit info pasal Naili's Place:
Nama: Naili's Place
Theme kedai: Ala2 alam spongebob gitu..hehhe tak laa- Tempat ni mcm style village, garden
Location : Sentul - ada lagi branch naili's yg lain - cth ampang
Harga mknn & minuman : Agak bnyk laa RM yg dikeluarkan
Mknn? : Aku mkn chickn chop ngan ayor rainbow tu - Suami aku mkn sama, minum ayor lime special sket(campuran soda) . Part mkn ok2 jer la. Air aku manissss sesangat. ayor satu lagik.. ok la. tapi manis gaksss...

Saper yg nak rasa suasana tu, boleh la ke sini. Tapi lau ari2 bankrup laaa...



No comments:

Post a Comment