Monday, November 15, 2010

Shortest OR Recommended?? Aaaa..haaaa

Cerita hari ni.. Sempena Aidil Adha nak menjelang esok neh, aku ada tempah blueberry cheesetart kat sorang blogger dlm list makan-makan aku - Maklang Azie bake @ home . Hehehe. Terasa aku yg sebenarnya yg memang berkeinginan utk makan cheesetart tu.. Muahahhaha. Sharing is caring maaa. Teeeeeeeeettt..[Bagus pe, share kan apa yg kita suker ngan org lain kan..kan.. teeeeeeeet lagik sekalik]

Disebabkan jalan yg bakal aku nak kunjungi tu memang aku tak familiar langsung... Solutionnya gunalah GPS. GPS suami aku la, aku maner der..ahakss.. Tapi macam2 mana pun, "Reta suami, reta ku jua.." Hohohohooho. Mlm tadi dah siap fully charged GPS tu, dek kerna car charger utk GPS dah out. Aku pun dah siap set tempat mana aku nak pergi - Jalan Samudera Selatan 7 (kat gombak). Siap set kan option route - SHORTEST tuuu..[masak la aku kalau dier lalu ikut jalan2 kg nanti]

Tiba masa utk lunch. Dari pagi tadi, dok berkira2, sejam jer masa rehat aku nih. Sempat tak? Lantak laaa. Esok raya. Camana2 pun, aku kena amik jugak order yg dah aku buat tu. Tepat 12.30 tghari, aku terus chow dari opis, berbekalkan smart tag (kot lalu tol duke - guna gps ni who knows route yg dier dah set, &  juga GPS -problem route solver [Yer kerrrr?].

Wokies..time to gooooo..

Baca doa siap2..weng wengg wengg...Lembap jer rasanya kete berjalan. Sebab terlampau dok tengok screen gps tu. Inilah lagak pemandu motokar yg memang tak biasa dgn teknologi penunjuk jalan inih.

Aiseyman, gps ni.. awatnyer lalu heading ke bukit bintang neh? aik ke jalan sultan ismail.. Aku ingat dier masuk jalan tun razak, then masuk bulatan pahang. upsss.. hiiiiiisyyyy...Ikut sajer la labu.. Kang kalau terasa asing sgt tempat tu, aku ikut instinct aku la, utk masuk ke bulatan pahang.

Betoi agakan aku.. huhuhuh.. Laluan yg penuh liku.. laluan yg penuh lampu.. hahhahaha. padan muko oden. Tu la set lagik shortest distance.. around 1.30 tghari baru aku sampai kat destinasi. Memang tak sesat.. tapi.. huhuhuhu.. Sejam tuuuu...Masak, garing, sket lagik kalau panjang lagik masa.. rentung.. hohohohohoho..
Casing GPS
Jadik time balik, apo lai. Terus nampak MRR2, berdesup ikut jalan tu la. Even gps tu suh aku pusing balik.. Malas aku nak layan, terus off, then simpan bebaik dlm bekas cantik ituu...Thnks GPS .. yg penting aku sampai, n tak sesat meraban ntah ke mana :) [& also kpd tuan GPS jugak.. ahakss]

Sampai opis. Uwaaahh! Beza setengah jam. Dari umah kak azie ke opis, hanyalah 30 minit maaa. Dari opis ke umah k.Azie, lalu ikut jalan tuuuuuuuuuuut, SEJAM!! hohohoh horlick sungguh. So gang sekelian... shortest ke... recommended? Jawablah dgn tenang.....

Ni la ruper tart yg dah hampir tunggang langgang dlm kotak tu
Kepada semua kaum muslimin dan muslimat.. Selamat Menyambut A'idil Adha. Even kita raya di tgh bulan & di tgh minggu- hari rabu, & negeri2 kita ni amik cuti hanyalah sehari sahaja utk a'idil adha ni, & korang tak dapat cuti jugak macam aku [yg memang dah negatip], berayalah dengan tenang2 yerr. Sesaper yg balik jauh tu, hati2 drive. Nak weng weng boleh. Tapi kena smart. Jgn gelojoh di jalan raya, for sure buruk padahnya. Aku doakan perjalanan korang (& aku n da gang jugak) selamat pergi dan balik. Jaga diri okeeehhh... Salam A'idilAdha...

Psssssssssssssstttt.................
Akibat keadaan susunan tart yg dah tunggang langgang tu, terus ku susun2 kembali tart2 itu.. WOOOOpsss... semacam tidak muat...apo lai...dgn lafaz basmallah, terus NGAPPP la jang oit. Sodaaaaaaaaaaapppp!!! REZEKI kepada diri sendiri, yg memang teringin sangat2, sejak dari tadik.

No comments:

Post a Comment