Tuesday, February 9, 2010

Pagi yg hening...

Seperti biasa mlm tadi aku tido lewat sikit, slps habis berkemas rumah, carakan kain aper semua, kemas dapur. Dgn niat "Esok pagi aku nak bangun awal, hehe seawal jam 5 pagi. Mandi awal pagi sblm subuh, bessstt!".. [tuuuuuuuuuutt..boleh ke tu dek non oitt!].

Aku tertido, tenggelam dlm alunan2 ayat quran, rasa tenang jer. Pagi tu, alarm dah bunyi. Macam2 jenis zikir dah bunyi. Sebelah mata je leh bukak. Mengantuk campur2 badan yg masih rasa penat.

"Tido jap lagi lah, penatnya rasa." [teeeeeeeeet, kan den dah kato..kuikuikuikui..setan banyak toooll]

Last sekali dengar azan, yg memang aku dah setkan dlm tepon.
[App azan yg tak baper best sgt nak guna. Tak boleh nak auto run. Bila dah runkan this app, tak boleh la plak nak guna function2 telefon yg lain..]

Time's up! Bangun, terus mandi. Nampak something. huhuhu.. tak de rezeki lagi kot. Cuba bawak2 bertenang, peaceee.. Solat, doa banyak2. Pi wat breakfast.

Tapi mender tu, still dok ada lagi main2 dlm kepala, "Hmm apesal dtgnya mcm secoet sangat. Pastu datang tak berterusan? Dtg bulankaaah? Tapi kaler nya tak menunjukkan seperti biasa yg keluar. Ntah, seconfident aku, itu bukan. wait n see, tengok tghhari ni cano. Ada tanda2 utk rutin bulanan aku tu. Tapi aku wat derk jer laa k.

Share with hubby. "Takpe, takder rezeki lagi. Jgn dok pk2 sangat. Jgn stress.Jgn frust ke aper. Lau ada, ada la k. Jgn mengharap sgt. Nanti frust. "Nasihat, ada sendu cket.

Aku ke yg ada sendu tu.. hehehe. Cane2 tenang nyer aku, masih ada cikit2 laa rasanya tu. Tipu laa lau aku tak rasa aper2. Just rasa berbesar hati ada partner hidup aku, yg boleh aku sharekan smtin. Yup time gembira dia ada. Time sedih dia ada.. Siapa dia? My hubby cyg. My kesayangan. Ayg luv u syg. Really luv u...Cuuuup cuuuupp..hug cket..Mmmmmmmmmuuuuaaahhh!!

p/s: rasa cam saaat sangat aku jumpa my syg pagi ni....Rindu nak lik ptg ni, nak hug hubby erat2..

p/s: Dah check.. takder rezeki lagi la syg...

No comments:

Post a Comment