Tuesday, February 2, 2010

Sempoi

tiap pagi aku akan hantar adik ipar aku pi kolej dia. n akan lalu la ikut jalan area maluri tu, belah blkg2..

hari ni awal jugak. Rasa rileks sket bila sampai awal mcm ni, tak berkejar2. Yg tu akan buat aku tenang, even aku akan redah jem 3 kali, sblm sampai ke destinasi.

Arini, lalu jer kat area public bank maluri, tengok ramai yg berpusu2 utk bekerja, utk ke kolej. Ramai laa yg pakai baju rasmi, shirt kolej hari ni. Maybe hari Kokurikulum gamaknya.

Tengah aku bersantai mata, tengok aksi orang sekeliling, tup tup.. hehehe. senyum jer aku. Ada auntie india tu. Kerjanya menyapu sampah. SEMPOI tuuu!! Biasa org pakai seluar kasik selesa sket. Auntie ni pakai kain tu. Yg lebey special lagik, yg aku taaaaaaaaaaaaabikk ar, pakai kain batik tuu. huuuh 1 Malaysia sungguh. Tengok betapa selesanya kain batik, timengah keje kat bandar besar ni, boleh jer pakai kain batik. Just let say, anything happened kat auntie tuu.., cekci laa cketkan... :D

wokies adios

No comments:

Post a Comment