Sunday, February 28, 2010

Perubahan diri

Aku tak pasti apa yg dah jadi dlm diri aku. Badan panas tak kira masa. Pagi ni, even dlm aircond opis, aku tetap gak rasa panas. Rasa bahang, panas mata, panas dlm badan.. Mlm tadik lagi laa. Tertido terjaga dlm keadaan aku tak selesa. Dari atas katil, turun bawah. pastu naik, pastu dok luar jap, dok bawah balik.. Rasa nak nangis pun ada [dah nangis dah.. pelik ngan diri sendiri]. Aku maybe dah buat suami aku tak selesa. Maafkan ayg hubby. Please maafkan ayg.Rasa nak tido dlm bilik air jer. Sib tingat tempat tu, tempat setan..

Kesian hubby aku. Bila badan dah start panas, n panas tu yg sampai boleh rimaskan aku, buat aku tak tau nak pk aper. Tak tau nak ckp aper. Rasa nak dok sendiri2. Rasa nak senyum pun satu mender yg payah aku nak buat. Kalau dok dlm air sejuk, rasa boleh tukarkan air yg sejuk jadi panas gaknyer.

Sblm ni, aku bukanlah jenis yg sikit2 panas, cam manja jerrr. Nak ngadu panas, per laa. Rimas jugak ble aku sendiri dah tak dpt tahan panas tu. Org lain panas jugak, tapi awat depa ok jer, menten jer. Pastu akan attack kepala. Risau jugak org akan bosan dgn aku. Sblm org bosan, baik aku dok sendiri2 dlm bilik, buat laa aper pun asal dpt ilang rasa panas tu, baring @ tido utk aku ilangkan sat mender2 ni seme.

Pagi ni kaki aku bengkak. Dari betis sampai ke paha. Sakit nak berjalan, tapi kuatkan jugak hati nak pergi opis. Bengkak mcm berlari pecut beria2 tanpa stamina. Aku rasa dulu aku main basikal ngna hubby kat putrajaya pun tak seteruk ni. Biler ngadu kat hubby, "Dok pulun sangat kot naik tangga smlm".. manjerrr kerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr aku?... rimasss betol dgn diri sendiri. Hmmmm ntahlah. Rasanya aku naik tangga mcm org lain naik tangga jugak. Tak tau nak ckp. Berjalan2 kat dataran bukit jalil, ada jom heboh nyer event pun leh buat kaki aku hampir cramp.. jalan macam pakai kimono.. rimas tau, bile kita dah tak mcm diri kita sendiri.

Satu lagi, aku rasa aku cepat rasa sensitif. Sensitif sangat2.. Terlampau sensitif. Tersasul ckp, dah boleh buat aku seorang yg pendiam sangat2.. sangat2 pendiam.. Huuuuuuuuh!! Camana aku nak control mender ni semua? Kadang2 telan dulu, bile dok sorang2 akan startla gerimis mengundang. Tetiba rasa nak keluarkan air mata. Macam murah sangat air mata tu sekarang. Bila dah jadik camtu, akan teresak2 sampai tertido..

Ya Allah bimbinglah aku. Janganlah jadikan aku terabai dlm aku mengerjakan suruhanMU ya Allah. .. Jadikanlah aku seorang isteris yg mampu buatkan suamiku bahagia dengan kehadiran aku. Rahmatilah keluargaku, Berkatilah kami sebagai suami isteri. Kurniakanlah kebahagiaan kepada kami di dunia mahupun di akhirat. Ya Allah yg Maha Agung lagi Maha Mengetahui..Permudahkanlah urusanku, permudahkanlah urusan kami. ampunkanlah dosaku. Ampunkanlah dosaku yaAllah..Ampunkanlah dosaku yaAllah. Ampunkanlah dosa suamiku. Lembutkanlah hatiku yaAllah.. Jika ini dugaan utkku aku terima ya Allah, aku redha. Tunjukkanlah jalan utk ku ya Allah, Jalan keredhaanMU ya Allah. Aku mohon petunjuk dariMU ya Allah..amin amin.. amin ya Rabbal A'lamin....

No comments:

Post a Comment