Monday, July 12, 2010

Amalan Berpantang, Mengarut ke?

Berpantang.. Ada kala org akan ikut cara berpantang dgn betul, n ada golongan yg tidak. Kalau mengikut doctor hospital, gynea2 la, berpantang ni tak payah, dah amik ubat, cukuplah. Hohoho. Tu ada pro n kont la.

Aku suka laks baca discussion pasal berpantang ni...Link dier: http://www.facebook.com/topic.php?uid=176620362785&topic=14196&post=58567

Yg pasti, mender ni maybe effect time kita tua nanti, or time kita nak ada baby lagi nanti. Atas sesetengah org, maybe kuat. Mcm aku, aku dah nampak. Even dolu-dolu, aku leh rasa aku mcm anak lelaki abah, tapi la ni setelah merasa preggy selama cukup-cukup 6 weeks, n rezeki aku hanya disitu.. aku gugur. Jadi from there, aku tau la, camana condition badan aku. Yg dlm agak lemah jugaklah, even doc ckp kandungan aku tu ada kecacatan, means abnormal dari segi tumbesarannya. So, agak2 la, apa chances aku nak mengandung balik semula erk? Dunno, leave to Allah. Dia yg memberikan kita rezeki. Tu sekang aku akan pulun makan jamu, n ubat2 tradisional ni. Yg mana, after 3 months ni, aku akan stop secara berperingkat. Sebabnya.. :).. yeahh yg aku tau, harapan is still there..

No comments:

Post a Comment