Monday, July 26, 2010

Besday n nisfu sya'ban

Tanggal 27/7.. Besday aku lor.. Ahakkss. Sebenarnyer aku hampir2 luper, even sblm2 tu yoo oo jer aku bergurau ngan hubby.."Syg, 27/7 tau.." hahahha. Sajer jer, nyakat, lau ikutkan aku bukannya jenis yg suka nak celebrate2 neh. Dlm ati ada taman pun dah cukup bagus :) . Last sekali aku lak yg hampir2 luper. Balik dari pasar mlm, terus berkemas aper2 yg patut kat dapur. Dok cuci mesin basuh dah sehal dah. Lenguh blkg la jugak. Yg aku tak buat melipat kain. Time tu, mata dah pujuk suh tido [uppsss mata ke hubby.. kikikikiki]..

Lepas dah siap aper2 yg patut kat dapur, keluarkan tepon dari poket seluar. Upppssss... ada miss call. Saper.. Wooopsss abah. Aloss cano leh tak dengar. Dlm kete time neh. Aku tak perasan bunyi. Terus jer kol, even dah tengok jam tu dah kul 11.30. Time ayah ngan mak aku dah masuk bilik, tido. Tapi try n error jer la. Alhamdulillah abah aku pick up da call laah. Pas to te too tee.. Uuuuppppsss lagiiikkkk [banyak toooll upppsss nyerrrr]. Lorr!! ari ni ruper nyer nisfu sya'ban. Biasanya aku akan baca yasin gaks. Tapi pas maghrib tadik aku dok baca surah lain jer. Langsung tak perasan mlm tu nisfu sya'ban nyer mlm. Pasal mlm nisfu sya'ban ni banyak no khilaf nyer. Tapi aku amik, n pandang mender baik jer kan. Amalan baik wat per nak argue. Buat jer la, asalkan mender tu tak sesat.

Lepas dah tau tu, terus aku mandi. Sblm tu dok tanya adik ipar aku. Maner pi hubby aku. Pesal laa tetiba jer kuar mcm tu jer. Langsung tak inform aku as isteri dier. Huuuh terghaaaaserrrr ati iniih. Aku kol, lorrr tak bawak enset. Dlm pala aku "abg ni pergi maner? Ngaper tetiba jer nak amik minyak" .. Takper laa.. aku gi mandi n solat dulu. Harap hubby selamat.

Pas solat, terus aku baca yasin. Dlm pada tu, dah dengar sore hubby. Dlm hati, ok laa dah balik pun suami oden.Aku terus jer laa baca. Tup tup bunyi msg.  Tak gi jenguk pun saper msg. Just guess2 dlm pala " hmmm sampai mlm2 pun celcom dok kasik msg"


Aku terus jer sambung ngaji. Abis dah bacaan kali pertama. Nak proceed ngan bacaan ke-2. Awal2 baca tu.. bunyi pintu buka. Ngah ngaji, tak pandang pun. Tup2....berkumandang la lagu favorite suami aku.. hahahha... "Allah selamatkan kamu..Allah selamatkan kamu.. [lalalalala.....ada lagi laa]." Part paling lawak, hubby muncul sorang2.. kedengaran sore latar blkg tu.. Huuuhh!! semangat tol nyanyiannya... hehehehe. many2 thnks horr... Terharu. Aku laks kureng pasti, arini 27/7 ke? Den lupoooo tarikh date ritu.

Yg paling best, nak tau aper? Mesti laa part niii, hubby peluk aku erat2 sambil cayang2 hehehe. Best!! saper ada suami leh ar rasa camtu, biler suami sendiri wat camtu kat kita. Rasa kasih sayang tuuu...Thnks hubby. Ayg betul2 rasa epi n bahagia. Thnks hubby for da gift. Aper2 pun ayg timer ceeeedaaapppp tauuu. Kat opis tingat jer kat hubby. Winduuuu awaaaaaaaaaaaaak sgt2. Lebiuuu lebiuu lebiuuu cyg.

Psttt... Pasal msg tu, rupernya mama n ayah yg msg, wish epi besday & doa2 stadrd utk raikan besday gurll laa katakaaan. Thnks gak kat mama n ayah.

Pagi tadik.. Dptlaa msg2 sari kakngah, kol dari mak, n msg dari kaklong. Thanks semua.. Luv u all so muchh! Thnks gak gak member2 fb. Sekang dah jadik puan aida masih mndpt wish2 besday.... hmm best lagik cik puan aida kannn..ahaaakss.. gataiii dah isteri afrezal tu, ngaku jerr laaa.. yoo oo jooo


No comments:

Post a Comment