Tuesday, July 13, 2010

Aku & lunch box

"waaah! hari2 bawak bekal"..tup tup dengar sorang colleague aku dok coo cee coo cee, lepas jer masuk opis terus mari kat tingkp cubical rendah aku nih.

 edisi aku & bekal & baju kurung :)  
[@edisi gataaaaaaai nak nunjuk pakai baju kurung]
"yer laa. Susah nak cari mknn kat luar yg boleh I mkn. Sekang kena jaga mknn. Tak boleh lagi sebarang mkn."

"Goreng2 boleh mkn?Bubur?"

"Bubur boleh, part goreng2 tu kalau ikut betul2 pantang, tak lagik. Tapi tu yg paling mudah nak sediakan, cuma elakkan dari guna mknn yg bisa2 atau gatal. Yg lemak2 pedas2 tak berani lagik nak ambik. Mkn pun tak bnyk sekarang ni, tak berapa selera nak mkn. Mkn sebab taknak kena gastrik jer, angin masuk."

"Susah laaaa"..senyum jer aku [dlm ati.. bila dah merasa, kena atas diri sendiri baru terasa susah senang nya..Depan aku ni banyak lagi ubat-ubatan yg ken aaku habiskan.

Alamaaak.. tetiba tup tup tingat lupa nak mkn jeli gamat pagi tadik. dah 2 hari lupa.. asyik mkn sekali sehari jer. Caner nak baik neeh. InsyaAllah... makin beransur sihat. Tak sihat pun kena ngaku sihat.. oo yeaahhh.. Mau sihat secepat mungkin n mau kuat semangat kat dlm. hidup musstiii terusss!! yezzzaa..

No comments:

Post a Comment